MENU
zondag 5 november geopend!

Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Klik hier voor de onderhoudsmiddelen in onze webshop of kom langs in onze winkel voor advies welke onderhoudsproducten u het beste kunt gebruiken.
Elk materiaal heeft een andere gebruiksaanwijzing en moet je op een andere manier onderhouden en/of behandelen. Het hangt daarnaast af van de manier waarop het meubel is behandeld en wat de toplaag is. Op onze onderhoudspagina kun je meer informatie zien over de verschillende soorten leer (vol aniline, semi-aniline, suède etc.), hout (massief, gelakt, onbehandeld hout etc.) en stof. Er is informatie hoe je vlekken kunt/moet behandelen. En er staat welke onderhoudsmiddelen wij adviseren bij de verschillende materialen. Mocht je er niet uit komen of wil je meer informatie, neem dan gerust contact op met onze winkel.

Top 11 vaak gestelde service vragen

Redenen waarom plooivorming ontstaat:
1) Doordat de zitting in verschillenden hardheden kan worden geleverd (Soft, Medium, Hard), kan het zijn dat er bij een zachtere zitting plooien tevoorschijn komen bij gebruik, dit is een natuurlijk verschijnsel en geen gebrek of productiefout.
2) Het is karakteristiek bij een softere vulling dat het gestoffeerde materiaal meer een ‘doorleefde’ look krijgt, dit is een groot verschil met een zitting die bijvoorbeeld met het stevigere materiaal bonell is gevuld. Bij dat materiaal zal de plooivorming minder zijn.

Niet iedere stof gedraagt zich hetzelfde op ieder model. Dit heeft vooral te maken met de rekbaarheid van de verschillende stoffen. Linnen stoffen zijn over het algemeen rekbaarder dan veloursstoffen (denk maar aan uw linnen broek). Tevens zijn grof los geweven stoffen elastischer dan fijne strak geweven stoffen. Met dunne stoffen is de kans op plooivorming ook groter. Daarnaast is ook de grote van het kussen van een bank van invloed op plooivorming. Des te groter het kussen des te eerder kleine plooivorming kan ontstaan. Ten slotte is het type kussenvulling van invloed. Des te zachter de vulling, des te eerder kans op plooivorming. Plooivorming geeft een bank of fauteuil juist wel dat nonchalante karakter.

Nonchalant effect
Een nieuw lederen zitmeubel toont in het begin eventueel nog een beetje strak en stug. Maar zodra u het meubel eenmaal in gebruik heeft, zal er plooivorming ontstaan. Dit geeft een mooi nonchalant effect. Behalve de lederen bekleding zelf, zullen ook de vullingen en de vering in uw meubel zich in stugheid aanpassen, waardoor u van een optimaal en natuurlijk zitcomfort kunt genieten. Bij zachte vullingen zal de nonchalante plooivorming overigens meer aanwezig zijn dan bij stevigere vullingen.

Ook kan de bekleding op uw meubel plooivorming vertonen (dit kan ook na verloop van tijd optreden). Plooivorming komt voort uit de natuurlijke rek in de bekleding. Deze rek is nodig om teveel druk op de naden en daarmee onnodige slijtage te voorkomen. Dit zijn normale eigenschappen en zijn geen grond voor reclamatie.

Als richtlijn voor een acceptabele plooivorming kan de volgende beoordeling als uitgangspunt worden genomen:
Met betrekking tot een normale breedte van de zitting mag, indien van beide zijkanten naar het midden wordt gestreken, de plooi die hierdoor ontstaat, niet hoger dan 2 cm zijn. De plooien zijn toegestaan als de grootste plooi met betrekking tot een zittingbreedte van 700 mm max. 20 mm hoog is.
Afwijkende zittingbreedtes moeten volgens deze verhouding worden beoordeeld.
Uitzonderingen: door het design gewenste extra breedte van het bekledingsmateriaal en softe, zeer zachte kussens. Onafhankelijk daarvan kan deze richtlijn bij een door het design bepaalde, geaccentueerde plooivorming worden overschreden. In principe geldt echter dat een plooivorming die door gebruik ontstaat normaal is als ze kan worden platgestreken.
Bij het in gebruik nemen van een bankstel begint een proces waarbij het lichaamsgewicht de zitting indrukt. Hierdoor verandert de zitvulling. Het is dan ook wenselijk om de zitplaatsen in een bank zo gelijkmatig mogelijk te gebruiken om een eenzijdig inzakken van de vulling te vermijden. Als u altijd op dezelfde plaats zit, zal er immers verschil optreden met de andere zitplaatsen doordat u de bank alleen plaatselijk belast. Ook kan verschil in hardheid optreden door technische constructies bijvoorbeeld tussen zittingen en hoekdeel of tussen zittingen en longchair.

Naargelang de frequentie van de gebruiksduur, temperatuur en lichaamsgewicht zal gemiddeld na 3 tot 6 maanden de optimale zachtheid worden bereikt. Na deze eerste gebruiksperiode wordt het comfortniveau optimaal en blijft het jarenlang stabiel.

De binnenkant De grondstof die in de eerste plaats het comfort bepaalt is polyurethaan-foam. Een eigenschap van polyurethaan-foam is, dat het aanvankelijk in een nieuw zitmeubel harder is. Die hardheid daalt in ca. 6 maanden met 15% tot 20%, om zich dan voor vele jaren te stabiliseren. Het gewenste comfort is dan bereikt.
Koudschuim of High Resilience (HR) schuim is schuim met een hoge veerkracht. De basis is polyurethaan. De naam ‘koudschuim’ is afgeleid van de term ‘cold cure moulding’: schuim dat in niet verwarmde mallen wordt vormgegeven. Het heeft van nature een enigszins onregelmatige, open celstructuur waardoor het materiaal zeer goed ademt, een enorme veerkracht bezit en goed vocht afvoert.

De hardheid zal afhankelijk van het schuimtype, gebruiksduur- en intensiteit steeds verminderen waardoor plooivorming op elk bankstel onvermijdelijk wordt.

Na deze eerste gebruiksperiode, ook wel inzit-periode genaamd, is het comfortniveau optimaal. Dit is het zitcomfort waar u de komende jaren op kunt rekenen. Om direct bij ingebruikname van zitkussens uit een polyurethaan schuim of koudschuim een zachter comfort te creëren kunt u een aantal keer rustig met uw knie in de zitkussens duwen.
Belangrijk is dat u tijdens deze inzit-periode alle zitplaatsen gelijkmatig belast, dit om de garantie van 1 jaar op de vullingen te waarborgen.

Voor alle zitmeubelen geldt dat ze enkele maanden gebruikt moeten worden om het zitcomfort optimaal te ervaren. Kussens passen zich namelijk aan aan het lichaamsgewicht en kunnen zich hiernaar gaan vormen. Ook de ondersteuning van de zitting wordt soepeler naarmate het zitmeubel vaker belast wordt en kan daardoor wat aan stevigheid verliezen. Dit is een normaal en natuurlijk proces en geen fout van of in het product.
Shading is een eigenschap van poolweefsels. Dat zijn weefsels waarbij de draadjes omhoog staan, bijvoorbeeld bij de velours stof. Doordat de draadjes omhoog staan, hebben deze stoffen een 'warm' en karakteristiek aanzien. Poolstoffen kunnen door lichaamsgewicht, warmte en vocht geplet worden. Dit noemen we ‘shading’. Er ontstaan zogenaamde 'schijnvlekken'. Het zijn dus geen echte vlekken. De plekken die door shading ontstaan zien er uit alsof er met water op gemorst is. Op deze plekken liggen de polen van de stof niet allemaal in dezelfde richting. Afhankelijk van het standpunt van waaruit men naar deze plekken kijkt, lijken de plekken donkerder of lichter dan de rest van de stof. Het is een optisch effect en heeft dus met verkleuren of slijtage niets te maken.

Een behandelingsmethode om ‘shading’ iets te verminderen, is om de bewuste plekken een half uur met een goed vochtige doek te bedekken. Daarna kunt u de velours met een zachte borstel voorzichtig en egaal tegen de vleug in opborstelen. Daarna moet u de stof minimaal 6 uur laten drogen. Helemaal egaal krijgt u de plekken echter nooit. Shading is en blijft een eigenschap van poolstoffen. Het heeft geen invloed op de sterkte en dus de kwaliteit van de stof. Het geeft juist die mooie nonchalante vintage look.
Pilling is het ontstaan van losse vezeltjes op de stof, die door draaiende bewegingen op de stof gaan vervilten of klitten. Het zijn eigenlijk overbodige uitstekende vezeltjes die gaan ‘pillen’. De mate van pilling is afhankelijk van de binding, de vezellengte, de vezelsoort en de intensiteit van gebruik. Stoffen met wol kunnen eerder gaan pillen dan andere stoffen. Deze zogenaamde pilling kan ook komen door wrijving van een kledingstuk en/of fleeceplaid. Te intensief stofzuigen en borstelen vergroot ook aanzienlijk de kans op pilling. Daarom adviseren wij uw zitmeubel te stofzuigen met een lage zuigkracht in combinatie met het borstel hulpstuk. Overigens wordt pilling in de loop van de tijd minder.

Met een pluizenkam of een textieltondeuse, kunt u het eventueel verhelpen.
Deze textieltondeuses zijn verkrijgbaar in onze winkel.
Wanneer een zitmeubel is opgebouwd uit diverse elementen, dan kan de opbouw van een afwijkend element als een hoek of ottomane afwijken van de opbouw van de normale zitelementen. Dit omdat het een andere vorm en/of afmeting betreft, waardoor ook de ondersteuning weer anders zal zijn. Hierdoor kan er mogelijk een verschil in zitcomfort ondervonden worden. Dit verschil in opbouw en zitcomfort is een normaal verschijnsel en kan niet als argument gebruikt worden voor een klacht.
Bij bepaalde type stoffen (velours en micro stoffen) is het karakteristiek dat de stof gaat glanzen, dit komt door bepaalde lichtinval en hoe het zitmeubel in het zicht geplaatst is. Houd het kussen in verschillende posities voor een raam. U zult zien dat de stof door de lichtinval verschillende kleuren laat zien. Dit is inherent aan deze stof.

Tips
1. Vermijd direct zonlicht Stoffen bekleding op zitmeubelen verschiet van kleur onder invloed van (zon)licht. Het beste is om direct zonlicht te vermijden en gebruik te maken van raambekleding als zonwering, shutters, screens etc. Katoenen en linnen stoffen zijn hier in het bijzonder gevoelig voor. Als je veel directe lichtinval hebt, kun je bij aanschaf het beste een wollen stof kiezen. Vele stoffenleveranciers geven de ‘lichtechtheid’ van een stof aan met een cijfer van 1 tot 8. Dit cijfer geeft aan in welke mate de stof ‘lichtecht’ is, ofwel gevoelig is voor licht, waarbij een lager cijfer betekent dat de stof gevoeliger is voor licht.

2. Vermijd negatieve invloeden van buitenaf In het dagelijks gebruik hebben we te maken met allerlei stoffen die op het zitmeubel terecht kunnen komen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld kleur afgifte van jeanskleding, chips, kranteninkt en tal van andere negatieve invloeden van buitenaf zoals vetten, zuren en transpiratie die door handen, haren en andere delen van het lichaam, altijd worden afgegeven. Ook medicijngebruik kan hierop van invloed zijn. Dergelijke klachten vallen niet onder de garantie.

Spijkerbroeken: de samenstelling van een spijkerbroek (denim) bestaat uit 100% katoen. Een spijkerbroek is gekleurd met z.g. 'slechte' kleurstoffen. Deze kleurstof kan op de meubelstof terecht komen en daar afhankelijk van de kleur een soort blauwe waas achterlaten, die niet of zeer slecht te verwijderen is. Spijkerkleding zorgt ook voor een schurende werking waardoor de stof versneld kan slijten. Om de kans op 'blauwe waas' enigszins te verminderen wordt aangeraden een spijkerbroek eerst grondig te wassen voordat deze in gebruik wordt genomen.

Transpiratie en medicatie: een lichaam scheidt altijd een hoeveelheid vocht af via transpiratie en damp. Transpiratie is gezond. Hierdoor worden echter ook een aantal chemische stoffen afgescheiden, die zeer langzaam maar zeker de stof of leer kunnen aantasten en mede doen slijten. Dit gaat nog sneller bij mensen die medicijnen gebruiken. Tip: wissel regelmatig van plek en kussens. Aantasting van de stof door bovenstaande zaken vallen echter altijd buiten de garantie.

Let op scherpe voorwerpen en klittenband Veel stoffen zijn gevoelig voor scherpe voorwerpen zoals gespen, nagels van huisdieren en ringen. Deze voorwerpen kunnen het weefsel blijvend beschadigen. Let u er op wat u in uw zakken heeft en laat kinderen liever niet met scherpe voorwerpen op zitmeubelen spelen.

Kijk uit met jeans-kleding. Spijkerstof kan niet alleen afgeven. Het is bovendien harder dan de meeste stoffen en er zitten 'spijkers' op. Slijtage aan het oppervlak wordt hierdoor versneld.
Ook klittenband bevat haakjes die onherstelbare schade kunnen veroorzaken. Let dus op bij kinderschoenen met klittenband.

Steek losse draden terug:
Hoe zorgvuldig wij onze zitmeubelen ook bekleden, er kan in de weefsels altijd een draad los komen te zitten. Naai loshangende rafels c.q. draden met een kromme naald 'terug in het grondweefsel'. Knip nooit losse draadjes af.
Losse rug- en zitkussens: Het woord 'losse' betekent, dat de kussens tijdens het gebruik kunnen worden verschoven en telkens weer in de oorspronkelijke positie teruggebracht moeten worden. Het voordeel van deze vorm van stofferen is dat de kussen onderling verwisseld kunnen worden en dat hierdoor een gelijkmatig gebruik van de kussens mogelijk is.
Rugkussen/zitkussen: bij losse en opgezette rugkussens, welke met veren, watten of polyethervlokken gevuld zijn, is het noodzakelijk, dat deze kussens na gebruik weer opgeschud worden om de oorspronkelijke vorm terug te krijgen. Men kan dit vergelijken met het dagelijks opschudden van een hoofdkussen of een dekbed. Door middel van deze vorm van stofferen wordt een bijzonder zitcomfort ontwikkeld.
Het kan voorkomen dat u een kleine ‘beweging’ ervaart bij het naar voren cq. naar achteren gaan zitten. Deze speling op de buis ten opzichte van de zit is nodig om de fauteuil soepel te laten draaien. Als u de buis strakker op de draaipoot zou monteren, dan zou de draaifunctie te stroef gaan.

Eerste keer opladen voor eerste gebruik
De accu minstens 8 tot 12 uur lang opladen om zo de volledige gebruikscapaciteit te bereiken. Om de levensduur van de accu te optimaliseren, is het van belang de oplader na het laden van het oplaadpunt los te koppelen (de oplader nooit continu aan de accu aangesloten laten).

Algemene gebruikshandleiding accu
a. Belangrijk: bij het opladen van een koude accu (5 graden of minder) dient u, in een warme kamer de accu tenminste 1 uur op kamertemperatuur laten komen.
b. De accu mag niet opgeladen worden bij temperaturen onder 0 graden en boven 40 graden.
c. Gebruik de accu en oplader uitsluitend in droge en geventileerde ruimtes.
d. Uitsluitend de originele accu, kabels en adapter/lader gebruiken.
e. Het gebruik van een verlengkabel is af te raden.
f. De accu en adapter/lader mogen nooit met een beschadigde kabel of stekker worden gebruikt.
g. De accu dient met de nodige zorgvuldigheid gebruikt te worden, dus niet laten vallen, stoten, of aan sterke vibraties blootstellen.
h. Als de accu of adapter/lader beschadigd zijn mogen deze niet meer gebruikt worden. Neem contact op met onze klantenservice om de beschadigde onderdelen te laten vervangen.
i. Accu niet aan open vuur blootstellen, of deze demonteren/openen.
j. Accu niet in water onderdompelen.
k. Buiten het bereik van kinderen houden.

Milieu
Gooi de accu aan het eind van zijn levensduur niet weg bij het normale huisvuil maar lever deze in bij een door de overheid aangewezen inzamelpunt. Op die manier levert u een bijdrage aan een schonere leefomgeving.

Belangrijk: De accu dient ook bij géén of weinig gebruik minstens één keer in de 3 maanden volledig te worden opgeladen.

Garantie accu en oplader: 1 jaar
Huisdieren en leder gaan niet samen, het is niet erg als een hond of een kat één keer op uw bankstel zit of ligt maar als dit een gewoonte wordt en uw huisdier ligt iedere avond op de bank of fauteuil dan zal na verloop van tijd het leder vet en vies worden door de vacht van uw huisdier. Dieren hebben een natuurlijke afweer tegen kou en regen door hun zuurtegraad van het bloed, hun vacht kan een vet/transpiratie vlek veroorzaken die soms niet meer verwijderd kan worden. Dit is ook van toepassing op stoffen bekledingen.
De meeste houtsoorten kunnen, indien onbehandeld, o.a. met een “olie” worden beschermd of afgewerkt. Hierdoor blijft het “natuurlijke karakter” behouden en wordt deze direct beschermd tegen invloeden van buitenaf, zo voorkom je vlekken of kringen.

Let op!
Afhankelijk van welke olie wordt gebruikt, zal er een andere natuurlijke houtkleur ontstaan. Voor meer informatie kun je terecht bij één van onze specialisten in onze winkel.
Meer informatie over het onderhoud van houten meubels.
Wij garanderen de kwaliteit van onze producten op fabricage en product fouten volgens de CBW voorwaarden, waarop u e.e.a. gekocht heeft.
De CBW voorwaarden zijn per 1 juli 2017 vernieuwd. Op aankopen VOOR deze datum zijn de oude CBW voorwaarden nog van toepassing: "Onze garantie is hierop maar liefst 3 jaar. In het eerste jaar vergoeden wij 100% van de reparatie kosten, in het 2e jaar na levering vergoeden wij 2/3 van de reparatiekosten, in het 3e jaar na levering, vergoeden wij nog 1/3 van de reparatiekosten. Na 3 jaar zijn de reparatie kosten volledig voor u."

Op aankopen NA deze datum zijn de volgende CBW voorwaarden van toepassing: "Onze garantie is maar liefst 2 jaar volledig. U heeft hierdoor de eerste 2 jaar geen extra reparatie kosten."

Betaling

Indien u de bestelling in de webwinkel heeft afgerond, krijgt u de vraag om online de betaling via iDEAL af te ronden.
Na ontvangst van de betaling ontvangt u een bevestiging van uw bestelling per e-mail.
U kunt vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw aankopen doen via de Kruit & Kramer webwinkel. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, Fortis, ING, Rabobank of SNS Bank dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.
De daadwerkelijke betaling vindt plaats in een beveiligde omgeving, zodat uw gegevens niet openbaar toegankelijk zijn.

Bestelling

Nadat u een bestelling geplaatst heeft, ontvangt u een bevestiging van uw bestelling per e-mail. Uw bestelling wordt de volgende werkdag in behandeling genomen en indien nodig besteld. Bij onvoorziene omstandigheden m.b.t. delevertijd en beschikbaarheid van de producten uit uw bestelling nemen wij contact met u op per e-mail.
Jazeker, U kunt winkelen in onze online winkel. U kunt hier niet ons gehele assortiment vinden. Enkel de merken IN.HOUSE, Henders & Hazel en Xooon. Onze showroomsale staat wel grotendeels in onze webshop.
Indien u een artikel in een andere uitvoering, kleur of materiaalsoort wenst dan kunt u het beste de Kruit & Kramer woonmall bezoeken.
Ja, bijna alle artikelen in onze webshop zijn voorgemonteerd. Uitzonderingen hierop zijn boxsprings en linnenkasten, wegens de gevoeligheid voor beschadigingen bij transport.
Indien u een artikel online hebt besteld dan heeft u als klant recht om uw bestelling binnen 14 dagen, in originele verpakking in overleg met de de winkel van Kruit & Kramer te retourneren. Uw bestelling wordt dan, na correcte aankomst in het magazijn van Kruit & Kramer, aan u vergoed. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor uw eigen rekening.
Sommige artikelen zijn uit voorraad leverbaar. De meeste artikelen worden op bestelling geproduceerd door onze leveranciers wereldwijd.
U krijgt na uw bestelling een bevestiging van deze levertijd. De levertijd is enigzins afhankelijk van de desbetreffende leverancier.
Er is geen minimale orderbedrag (exclusief transportkosten).
Artikelen kunnen alleen geretourneerd worden als deze nog in originele verpakking zitten. De verzendkosten, voor het terugsturen, zijn voor uw eigen rekening.
De prijzen in de webshop zijn conform de prijzen in onze winkels. Het kan echter voorkomen dat er een verkeerde prijs staat in onze webshop. Producten met een bedrag van €0.00 t/m €1.00 zijn geen acties, maar onvoorziene fouten. Vriendelijk vragen wij u deze fouten niet te bestellen, maar te melden bij ons, zodat dit aangepast kan worden.
Deze bestellingen leveren wij ook niet uit, hiervan wordt u uiteraard op de hoogte gesteld.
De meubelen in onze opruiming zijn showroom artikelen uit onze winkel. U kunt de meubelen uit de opruiming via onze webshop bestellen. U kunt ook een kijkje nemen in onze winkel, want wie weet staat er nog meer meubelen in onze winkel om uw inrichting compleet te maken. In onze outlet vindt u onder andere voordelige kasten, bankstellen, tafels en stoelen. Zo kunt u dus ook bij de complete inrichting van uw woning terecht in onze opruiming.
Let wel op dat op artikelen die in de opruiming staan geen garantie gegeven kan worden.

Bezorgen

Ja, bijna alle artikelen in onze webshop zijn voorgemonteerd. Uitzonderingen hierop zijn boxsprings en linnenkasten, wegens de gevoeligheid voor beschadigingen bij transport.
Kruit & Kramer bezorgt de artikelen via de webwinkel graag bij u thuis. Zie ook de volgende vraag over de transportkosten.
Voor de noordelijke postcodes geldt een bezorgbedrag van €50,-. Voor de overige postcodes rekenen wij €75,- bezorgkosten. Dit is op basis van bezorgen op begane grond.
Dit tarief geldt niet voor accessoires. Voor accessoire bestellingen betaalt u € 15,- bezorgkosten. Extra bezorgopties op aanvraag (tegen meerprijs):
Montage ter plekke, denk hierbij aan boxsprings en linnenkasten
Bezorgen op een etage (1ste etage + € 10,-, 2de etage + € 20,-, 3de etage + € 25,-, 4de etage + € 30,- en 5de etage en hoger met lift + € 40,-.)
Bezorgen op de Waddeneilanden (tarieven op aanvraag)
Oude meubelen retour nemen (tarieven op aanvraag en is afhankelijk van het soort meubel dat retour genomen moet worden.
LET OP! DEZE BEZORGTARIEVEN ZIJN ALLEEN GELDIG VOOR WEBSHOP BESTELLINGEN EN NIET IN DE WINKELS.
Ja, dit kunnen wij voor u verzorgen. Hier zijn echter wel kosten aan verbonden, afhankelijk van het soort meubel dat retour genomen moet worden.
Dit is vanaf € 20,-. Wij berekenen deze kosten aan u door, omdat er ook voor ons kosten aan zijn verbonden (transport naar de stort en het storten zelf).
Indien u meubels in het buitenland bezorgt wilt hebben dan raden wij u aan om contact op te nemen met de winkel van Kruit & Kramer waar.
Klik hier voor de contactgegevens van onze winkel.

Klachten

Ja, Kruit & Kramer is aangesloten bij het CBW (Centrale Branchevereniging Wonen). Wij garanderen de kwaliteit van onze producten op fabricage en product fouten volgens de CBW voorwaarden, waarop u e.e.a. gekocht heeft.

De CBW voorwaarden zijn per 1 juli 2017 vernieuwd. Op aankopen VOOR deze datum zijn de oude CBW voorwaarden nog van toepassing: "Onze garantie is hierop maar liefst 3 jaar. In het eerste jaar vergoeden wij 100% van de reparatie kosten, in het 2e jaar na levering vergoeden wij 2/3 van de reparatiekosten, in het 3e jaar na levering, vergoeden wij nog 1/3 van de reparatiekosten. Na 3 jaar zijn de reparatie kosten volledig voor u."

Op aankopen NA deze datum zijn de volgende CBW voorwaarden van toepassing: "Onze garantie is maar liefst 2 jaar volledig. U heeft hierdoor de eerste 2 jaar geen extra reparatie kosten."
Klik hier om de voorwaarden te bekijken.
Kruit & Kramer staat voor de kwaliteit van haar meubelen. Wilt u ondanks onze goede zorgen toch een service melding maken op de aangekochte meubels, dan kunt u deze goed omschreven, voorzien van foto's, via de website aanvragen. Op de pagina 'Mijn Bestelling' kunt u deze service melding indienen. Onze service afdeling zal uw klacht in behandeling nemen en indien nodig binnen 10 werkdagen contact met u opnemen.
Kruit & Kramer heeft een eigen klantenservice. De klantenservice van Kruit & Kramer telt twee werknemers op kantoor, die uw klachten behandelen. Eén werknemer op de service buitendienst, die indien nodig ter plekke uw klacht beoordeeld en/of direct oplost. Als laatste is er één werknemer op de service binnendienst, die nagenoeg alle meubelen in onze werkplaats kan repareren.