Bezorgen en verzenden

Om jouw aankoop in huis te krijgen zijn er een aantal mogelijkheden bij Kruit & Kramer. In het kort kan je ervoor kiezen om het te laten bezorgen of om het zelf af te halen. Op deze pagina vertellen we je alles over de mogelijkheden en de bijbehorende kosten.

 

Tarievenlijst
Afhalen met eigen vervoer: Gratis
Afhalen met gebruik van onze transportbus: Gratis (alleen brandstofvergoeding)
Afhalen met gebruik van onze aanhangwagen: Gratis
PostNL klein pakket: € 9.95
PostNL groot pakket: € 15.95
Ontzorgservice Basis Groningen/Friesland/Drenthe:
Kruit & Kramer ontzorgservice Basis begane grond: € 89,95
Kruit & Kramer ontzorgservice Basis t/m etage 4: € 119.90,-
Kruit & Kramer ontzorgservice Basis etage 5 of hoger: € 119.90
Ontzorgservice Basis overige provincies: € 159,95
Ontzorgservice Premium ( incl. oud meubel retour) vanaf: € 159,90

Afhalen

De snelste manier om je bestelling in huis te krijgen is door het zelf af te halen. Zodra je bestelling bij ons binnen is ontvang je direct een e-mail met de informatie dat het afgehaald kan worden.
Je kan je bestelling afhalen met eigen vervoer, maar je kan ook gebruikmaken van onze gratis transportbus of onze gratis aanhangwagen.
De transportbus kan je gratis één uur huren, waarbij je alleen de brandstof moet vergoeden (bij het afhalen wordt aangegeven wat de brandstofkosten zijn). Er wordt daarnaast een borgsom gevraagd van € 200,-, deze kan je contant of per pin voldoen en wordt na het inleveren van de transportbus weer teruggegeven of retourgepind. Optioneel kan je ervoor kiezen om voor € 15,- het eigen risico (€ 500,-) af te kopen, een ongeluk zit immers in een klein hoekje.
De aanhangwagen kan je gratis één uur huren, waarbij er alleen een borgsom van € 100,- gevraagd wordt, deze kan je contant of per pin voldoen en wordt na het inleveren van de aanhangwagen weer teruggegeven of retourgepind. Optioneel kan je ervoor kiezen om voor € 10,- het eigen risico (€ 300,-) af te kopen, een ongeluk zit immers in een klein hoekje.

Bezorgen

Wil je liever ontzorgd worden en heb je je bestelling liever thuisbezorgd? Dat is uiteraard mogelijk en dat doen wij graag. Er zijn hierin een aantal mogelijkheden. Via de webshop wordt de mogelijke bezorgmethode in het winkelmandje zichtbaar, dit is afhankelijk wat voor type meubel het is en of het wel of niet als postpakket verstuurd kan worden. Als je in de winkel een bestelling plaatst dan zullen onze adviseurs in de winkel met je overleggen wat er mogelijk is bij jouw bestelling.

PostNL

Kleinere producten versturen wij via PostNL. Hiervoor hanteren wij de voorwaarden van PostNL omtrent de maximale afmetingen en het maximale gewicht. Zodra de verzending is ingevoerd bij PostNL ontvang je vanuit PostNL een e-mail met de Track & Trace code om je pakket via PostNL te volgen. De kosten hiervan bedragen bij een klein pakket € 9.95 (100 x 50 x 50 cm. en max. 10 kilo) en bij een groot pakket € 15.95 (176 x 78 x 58 cm. en max. 20 kilo).

Kruit & Kramer Ontzorgservice

Met onze Kruit & Kramer ontzorgservice wordt je bestelling bij je thuis afgeleverd met onze eigen vertrouwde, vakkundige bezorgers en met onze eigen vrachtwagens. Je hebt met een reden je bestelling bij Kruit & Kramer geplaatst en daarom willen wij je met de ontzorgservice ook ontzorgen. Wij plaatsen de bestelling in de juiste ruimte. Wij pakken het voor je uit en nemen het verpakkingsmateriaal ook weer mee retour voor recycling, zo heb je er geen omkijken meer naar.
Daarnaast monteren wij de poten onder de banken, onder de fauteuils en onder de eetkamertafels. Wij monteren handgrepen op kasten en plakken desgewenst vilt onder de meubelen.
Mocht het gaan om een bouwpakket (ongemonteerde eetkamerstoelen, wandmeubelen, linnenkasten en/of bedden) dan wordt het alleen in de juiste ruimte gezet. Wij pakken het uit en monteren het alleen als er een montage service is afgesloten.

De Kruit & Kramer ontzorgservice is standaard € 89,95 op basis van de begane grond. Woon je op een etage, waarbij de 4e etage of hoger met een lift te bereiken is? Dan komt er een kleine toeslag bij van € 29,95 en komt het totaal op € 119,90. Deze prijzen zijn enkel geldig voor de 3 noordelijke provinciën; Groningen, Friesland en Drenthe.

Voor de overige provinciën wordt er € 159,95 in tekening gebracht voor de bezorgservice zonder het uitpakken van de bestelling.

De Kruit & Kramer ontzorgservice inclusief uitpakken en kleine montage en onze aparte montageservices gelden alleen bij in de winkel geplaatste aankopen en zijn niet van toepassing op webshopbestellingen. Bij het afronden van de webshopbestelling kan je deze opties ‘etage’ en ‘montage’ aanvinken waarbij wij de kosten in een later stadium met je bespreken. Een eventuele verhuislift is niet voor rekening van Kruit & Kramer.

De bezorgdienst van Kruit & Kramer bezorgt ook voor ProfijtMeubel Assen, ProfijtMeubel Groningen, ProfijtMeubel Hoogeveen, Pronto Wonen Groningen. Voor deze winkels gelden andere voorwaarden, welke in de desbetreffende winkel aan u worden verteld. O.a. uitpakken en montage is bij Pronto Wonen en ProfijtMeubel tegen een kleine vergoeding mogelijk.

Naast een eigen bezorgdienst heeft Kruit & Kramer ook een eigen service dienst met 1 man op de buitendienst en 1 man in onze eigen werkplaats. Gaat er bij u iets kapot dan kunnen wij dit voor u repareren, kosteloos of tegen betaling.

De voordelen van de Kruit & Kramer bezorgdienst op een rij:

  • Extra service door de meubelen uit te pakken, op de juiste plek te zetten en te voorzien van gratis viltjes voor onder poten.
  • Verpakkingsmateriaal nemen wij gratis mee retour.
  • Snelle levering.
  • Vakkundig personeel.
  • U ontlast uzelf van het tillen en slepen van meubelen.ontzorgservice bezorging kruit&kramer

Retourname oude meubelen

In de meeste regio’s en woonplaatsen zijn er verschillende initiatieven om oude meubelen gratis op te halen bij je thuis. Informeer hiervoor bij je eigen gemeente, vaak halen zij het gratis bij je op als je aangeeft dat je geen mogelijkheid hebt om het te vervoeren. Ook zijn kringlopen erg gebaat bij (goede) meubelen om deze een tweede leven te geven en halen deze vaak gratis bij je op. Informeer bij de kringloop bij jou in de buurt wat de mogelijkheden zijn.
Je kan ook je oude meubelen gratis aanbieden op online marktplaatsen zoals Marktplaats of Facebook Marketplace.
Kan je ondanks bovenstaande opties alsnog je oude meubel niet kwijt? Wij nemen je oude meubelen mee tegen een kleine meerprijs (ca. € 69,95 per meubel) en zorgen ervoor dat je hier niet meer naar om hoeft te kijken. In de webshop kan je dit aanvinken tijdens het bestelproces en in de winkel kan je dit bespreken met onze adviseurs. De totale kosten hangt af van het soort en aantal meubelen. Uw oude meubels gaan daarna naar een afvalbrengstation of naar de kringloopwinkel GoudGoed in Groningen, waar wij regelmatig meubelen aan doneren (gebruikt en ongebruikt).

Bezorgen op waddeneilanden en in het buitenland

Wil je de bestelling geleverd hebben op de Waddeneilanden of in het buitenland? Dat is uiteraard bij ons mogelijk. Afhankelijk van de grootte van de bestelling wordt het uitgevoerd door externe transporteurs of wordt het door onze eigen bezorgers gebracht. Neem contact op met de winkel om de mogelijkheden en extra kosten te bespreken.

Onderhoudsmiddelen

Onderhoudsmiddelen kunt u bestellen via de webshop van onze leverancier Oranje B.V. De onderhoudsmiddelen worden dan direct aan u geleverd door onze leverancier, zonder tussenkomst van Kruit & Kramer. Klik hier om uw onderhoudsmiddelen te bestellen.

Uitverkoop meubelen

Voor onze uitverkoop meubelen geldt de op=op regel en zolang de voorraad strekt. Op onze uitverkoop meubelen gelden altijd bezorgkosten. Voor u als consument is het ten alle tijde goedkoper om de meubelen af te halen.

Track & Trace

U heeft de mogelijkheid uw order te volgen via ons track & trace systeem, klik hier voor de Track & Trace pagina. Hier dient u uw ordernummer evenals uw pincode in te vullen die u per e-mail heeft gekregen van onze orderadministratie, dus niet de e-mail van de webshoporder.

Bezorging van uw aankoop

U heeft er al een tijdje naar uit kunnen kijken; de dag dat uw nieuwe meubelen worden bezorgd. Wij besteden hier veel zorg en aandacht aan en kijken ernaar uit dit voor u te mogen verzorgen. Om alles goed te laten verlopen volgen hierbij een aantal handige tips:

  1. Dag van levering: Wij adviseren u de originele aankoopbon bij de hand te houden om alles goed te kunnen controleren.
  2. Heeft u al een plaats in gedachten voor uw nieuwe meubelen? Wij stellen het op prijs als u de ruimte reeds heeft vrijgemaakt.
  3. Mocht een verhuislift noodzakelijk zijn, vergeet dit dan niet vooraf te bespreken.
    Indien dit NIET is gebeurd en wel wenselijk is, adviseren wij u om dit alsnog te doen.
    Houd er rekening mee dat de plaats waar de lift moet komen te staan en de oprit naar deze plaats toe, vrij zijn.
    Let er op dat er geen auto’s geparkeerd staan. Tevens is het van belang dat er in uw woning genoeg ruimte is om uw meubelen naar binnen te brengen.
    Wanneer bij aflevering blijkt dat er toch een verhuislift nodig is, worden deze kosten aan u doorberekend.
  4. De meubelen worden met zorg geplaatst en het verpakkingsmateriaal wordt uiteraard meegenomen. Voor vertrek wordt alles met u doorgenomen en worden de meubelen samen met u gecontroleerd. Daarna wordt de afleverbon samen met u ondertekend.
  5. Indien u na vertrek van de bezorgers op- of aanmerkingen heeft, adviseren wij u deze zo snel mogelijk aan ons door te geven, zodat wij met u tot een goede oplossing kunnen komen. Wij zijn pas tevreden als u dat ook bent.
  6. Onze leveringen worden uitgevoerd conform de landelijke CBW-voorwaarden. Dit geeft u extra zekerheid.
  7. Betaling: indien bij aflevering nog een deel van het orderbedrag voldaan moet worden, kan dit door middel van contante betaling of via ons mobiel pinapparaat.
    Zorg ervoor dat er voldoende saldo op uw rekening staat en dat u het bestedingslimiet van tevoren bij uw bank heeft verhoogd, mocht dit nodig zijn. U kunt uw bank hier een eenmalige opdracht voor geven. Door dit tijdig met uw bank af te spreken, voorkomt u problemen en zal de betaling probleemloos verlopen. Tevens is het mogelijk om enkele dagen voor levering het resterende bedrag bij ons in de winkel contant te betalen of door middel van een pinbetaling. Wenst u hier gebruik van te maken, vergeet dan niet de orderbon mee te nemen. Natuurlijk kunt u ook het resterende bedrag minimaal 2 weken voor de bezorging aan ons overmaken onder vermelding van ordernummer en besteldatum.