MENU
dinsdag 26 december geopend!

Bezorgen & Retourneren

Levertijd

De levertijd van onze meubelen is variabel en kan verschillen van 2 weken tot 16 weken. Dit is afhankelijk van de leverancier en van de bestelde meubelen.

Accessoires zijn over het algemeen bij ons op voorraad of op voorraad bij de leverancier en zijn hierdoor op korte termijn leverbaar.
Onze uitverkoop meubelen zijn direct af te halen uit onze winkel, mits deze reeds is verkocht ten tijde dat u bezig bent met uw bestelling te plaatsen. Dit zal echter nagenoeg nooit voorkomen.

Als het product niet meer op voorraad is en ook niet meer verkrijgbaar is bij onze leverancier dan bieden wij u een geschikt alternatief aan of wij ontbinden de koop. Indien wij de koop ontbinden dan storten wij direct uw geld terug op de rekening waarmee u de bestelling heeft betaald.

Afhalen in de winkel

Wanneer u hebt gekozen om uw bestelling af te halen in de winkel, en het artikel stond op voorraad dan is de bestelling vaak nog dezelfde dag op te halen. Let wel even op de openingstijden van onze winkel.

Kruit & Kramer bezorgdienst

Kruit & Kramer heeft een eigen bezorgdienst. Onze bezorgdienst telt 3 vrachtwagens en 6 man personeel. Kruit & Kramer heeft een twee-mans bezorging, wij komen dus bij elke bezorging met twee man bij u thuis uw meubelen met alle zorg en aandacht bezorgen en/of monteren.
Wij zetten uw meubelen direct op de plek waar deze moeten komen. De viltjes worden gratis onder de poten van uw zitmeubelen geplaatst en het verpakkingsmateriaal nemen wij gratis mee retour.

Naast een eigen bezorgdienst heeft Kruit & Kramer ook een eigen service dienst met 1 man op de buitendienst en 1 man in onze eigen werkplaats. Gaat er bij u iets kapot dan kunnen wij dit voor u repareren, kosteloos of tegen betaling.

De voordelen van onze bezorgdienst op een rij:
- Extra service door de meubelen uit te pakken, op de juiste plek te zetten en voorzien van gratis viltjes voor onder poten.
- Verpakkingsmateriaal nemen wij gratis mee retour.
- Snelle levering.
- Vakkundig personeel.
- U ontlast uzelf van het tillen en slepen van meubelen.

Maak dus gebruik van de Kruit & Kramer bezorgdienst!

Bezorging van uw aankoop

U heeft er al een tijdje naar uit kunnen kijken; de dag dat uw nieuwe meubelen worden bezorgd. Wij besteden hier veel zorg en aandacht aan en kijken ernaar uit dit voor u te mogen verzorgen.
Op onderstaande foto's zijn onze 6 bezorgers te zien. Elk tweetal is goed op elkaar ingewerkt en weet van elkaar waar zijn kracht ligt. Op basis van onderstaande foto's weet u wie er zou kunnen komen, zodat u het vertrouwen heeft dat de juiste personen bij u thuis de meubels komen bezorgen.

Chauffeurs Paul en JohanChauffeurs Diederik en MaximChauffeurs Harry en Sybren

En onze Service Buitendienst die bij u thuis komt om eventuele klachten te behandelen en indien mogelijk direct op te lossen.
Service Buitendienst Harmen

Om alles goed te laten verlopen, hierbij wat handige tips:

  1. Dag van levering: Wij adviseren u de originele aankoopbon bij de hand te houden om alles goed te kunnen controleren.
  2. Heeft u al een plaats in gedachten voor uw nieuwe meubelen? Wij stellen het op prijs als u de ruimte reeds heeft vrijgemaakt.
  3. Mocht een verhuislift noodzakelijk zijn, vergeet dit dan niet vooraf te bespreken.
    Indien dit NIET is gebeurd en wel wenselijk is, adviseren wij u om dit alsnog te doen.
    Houd er rekening mee dat de plaats waar de lift moet komen te staan en de oprit naar deze plaats toe, vrij zijn.
    Let er op dat er geen auto's geparkeerd staan. Tevens is het van belang dat er in uw woning genoeg ruimte is om uw meubelen naar binnen te brengen.
    Wanneer bij aflevering blijkt dat er toch een verhuislift nodig is, worden deze kosten aan u doorberekend.
  4. De meubelen worden met zorg geplaatst en het verpakkingsmateriaal wordt uiteraard meegenomen. Voor vertrek wordt alles met u doorgenomen en worden de meubelen samen met u gecontroleerd. Daarna wordt de afleverbon samen met u ondertekend.
  5. Indien u na vertrek van de bezorgers op- of aanmerkingen heeft, adviseren wij u deze zo snel mogelijk aan ons door te geven, zodat wij met u tot een goede oplossing kunnen komen. Wij zijn pas tevreden als u dat ook bent.
  6. Onze leveringen worden uitgevoerd conform de landelijke CBW-voorwaarden. Dit geeft u extra zekerheid.
  7. Betaling: indien bij aflevering nog een deel van het orderbedrag voldaan moet worden, kan dit door middel van contante betaling of via ons mobiel pinapparaat waarmee al onze meubelbezorgers zijn uitgerust.
    Zorg ervoor dat er voldoende saldo op uw rekening staat en dat u het bestedingslimiet van tevoren bij uw bank heeft verhoogd, mocht dit nodig zijn. U kunt uw bank hier een eenmalige opdracht voor geven. Door dit tijdig met uw bank af te spreken, voorkomt u problemen en zal de betaling probleemloos verlopen. Tevens is het mogelijk om enkele dagen voor levering het resterende bedrag bij ons in de winkel contant te betalen of door middel van een pinbetaling. Wenst u hier gebruik van te maken, vergeet dan niet de orderbon mee te nmemen. Natuurlijk kunt u ook het resterende bedrag minimaal 2 weken voor de bezorging aan ons overmaken onder vermelding van ordernummer en besteldatum.

 

Bezorgkosten

Kruit & Kramer hanteert standaard €75,- bestelkosten voor meubelen. Voor kleine artikelen bedragen de verzendkosten €15,-.

Komt u uw bestelling in de winkel of in ons magazijn ophalen, dan betaalt u natuurlijk geen verzendkosten.

Extra Bezorgopties

Naast het bezorgen van uw meubelen biedt Kruit & Kramer u nog een aantal extra bezorgopties die tegen een meerprijs kunnen worden afgenomen.

Indien u woont op een etage dient u dit veld aan te vinken in het bestelproces. Het bezorgen op een etage brengt namelijk extra kosten met zich mee, ook als u dit niet aangeeft in het bestelproces wordt dit achteraf in rekening gebracht. Als onze bezorgers bijvoorbeeld op etage 6 moeten bezorgen, komt er een meerprijs bij van € 35 ,-.
Voor het monteren van kasten en bedden worden extra kosten in rekening gebracht. Dit is afhankelijk van wat voor meubel het is en de tijd waarin wij verwachten uw meubelen te monteren. Het monteren van bijvoorbeeld een linnenkast met schuifdeuren is een tijdrovende klus en zal ongeveer 2 uur duren met 2 bezorgers.

Tijdens het bestelproces kunt u aanvinken dat u graag de meubels gemonteerd wil hebben. Wij nemen dan contact met u op, per mail of per telefoon, om u de exacte montagekosten door te geven. Dit bedrag varieert van € 50,- tot ongeveer € 150 ,-.
Heeft u nog oude meubelen waar u geen belang meer bij heeft? Wij nemen uw oude meubelen mee tegen een kleine meerprijs en zorgen ervoor dat u hier niet meer naar om hoeft te kijken. In het bestelproces kunt u aanvinken om oude meubelen mee retour te geven. Wij informeren u hierna over de kosten van de retourname. Dit is afhankelijk van het soort en aantal van de meubelen. Uw oude meubel gaan daarna naar de gemeentelijke stort of naar de Kringloop+ in Groningen, waar wij regelmatig meubelen aan doneren (gebruikt en ongebruikt).
Indien de levering plaats moet vinden op een waddeneiland brengt dit extra kosten met zich mee. De levering wordt dan namelijk bij de overtocht overgedragen aan een transportmaatschappij die op het desbetreffende waddeneiland de vaste transporteur is. Deze extra kosten voor de overtocht zijn voor rekening van de klant.
Indien u graag de meubels in het buitenland geleverd zou hebben dan is dit in overleg mogelijk. Hiervoor dient u contact op te nemen met onze winkel om de mogelijkheden te bespreken.

Onderhoudsmiddelen

Onderhoudsmiddelen kunt u bestellen via de webshop van onze leverancier Oranje B.V. De onderhoundsmiddelen worden dan direct aan u geleverd door onze leverancier, zonder tussenkomst van Kruit & Kramer. Klik hier om uw onderhoudsmiddelen te bestellen.

Uitverkoop meubelen

Voor onze uitverkoopmeubelen geldt de op=op regel en zolang de voorraad strekt. Op onze uitverkoopmeubelen gelden altijd bezorgkosten. Voor u als consument is het ten alle tijde goedkoper om de meubelen af te halen.

Track & Trace

U heeft de mogelijkheid uw order te volgen via ons track & trace systeem, klik hier voor de Track & Trace pagina. Hier dient u uw ordernummer evenals uw pincode in te vullen die u per e-mail heeft gekregen van onze orderadministratie, dus niet de e-mail van de webshoporder.

Retourneren

Bij Kruit & Kramer heeft u de mogelijkheid om tot 14 dagen na uw online aankoop uw bestelling te annuleren. Na deze termijn is dit niet meer mogelijk.

U heeft het recht uw online bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Retourzendingen zijn voor eigen risico en de kosten voor retour van u thuis naar ons magazijn zijn voor eigen rekening (circa € 75,-). Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking, zonder beschadigingen en/of uiterlijke gebreken, aan ons geretourneerd moeten worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen per telefoon op 050 - 312 15 19 of per e-mail via info@kruit-en-kramer.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten. Download hier het herroepingsformuier.

Kruit & Kramer
t.a.v. Retourzending webshoporder
Diamantlaan 4, 9743 BG Groningen, Nederland.

Uitgesloten van deze retourservice zijn:
- Speciaal voor de klant bestelde producten
- Speciaal voor de klant geproduceerde producten
- Producten met gebruikssporen

Garantie

Op al onze producten zit 2 jaar CBW garantie. Klik hier voor meer informatie over de CBW voorwaarden en de mogelijkheid voor het verlengen van uw garantie.

Service aanvraag

Indien u een klacht heeft op uw meubel kunt u een service melding indienen via onze website, klik hier voor het indienen van een service aanvraag. Hierna nemen wij binnen 10 werkdagen contact met u op per telefoon op per e-mail.